Cartea

cartea india darshan iuliana nalatan

Cartea „India Darshan” prezintă, pe de o parte, descoperirea unei culturi noi, pe de altă parte, călătoria mea interioară.

Coperta India DarshanSub formă de incursiune culturală, am prezentat lucrurile care mă pasionează şi pe care mi-a plăcut să le explorez şi să le înţeleg. India e o ţară vastă, care copleşeşte prin dimensiuni geografice şi istorice. În acelaşi timp, e o ţară greu de înțeles şi uşor de judecat după aparenţe.

În decursul a două călătorii de şapte luni în total am parcurs India din nord până în cel mai sudic punct.

Mai mult de două luni am stat în ashramurile din Rikhia și Munger create de Swami Satyananda Saraswati, un mare maestru al Indiei care a prezentat într-o manieră științifică și bine structurată beneficiile practicilor yoga pentru stilul de viață dezechilibrat al omului zilelor noastre. Acolo, în ashram, m-am simțit acasă. Participând la un stil de viață bazat pe disciplină, simplitate și dăruire, am găsit bucurie, claritate mentală și pace interioară greu de descris în cuvinte.

În restul călătoriei am admirat natura fiecărui loc, am trecut în viteză prin oraşe gigant, m-am pierdut în sate rupte de civilizaţie, am vizitat palate şi temple. Am văzut India atemporală şi India istorică. Am cunoscut oameni de toate vârstele şi am fost primită cu drag în casele lor.  În final, am străbătut peste 18.000 de km cu autobuzul şi trenul, vizitând locuri din paisprezece state.

India Darhan harta calatorii

12. Madhya Pradesh: Khajuraho
  13. Rajasthan: Jaipur, Tilonia (Barefoot College), Jaisalmer
  14. Himachal Pradesh: Dharamshala

Câteodatã în formã brutã, alteori mai rafinatã, simbolicã, am presãrat gândurile, clipele de inspirație și exaltare, întrebãrile care m-au frãmântat si rãspunsurile pe care le-am gãsit. Nu e nici o carte pur turisticã, nici una pur filosoficã sau psihologicã. E o carte precum viața, cu multe planuri întrețesute, legate printr-un sens nevãzut. Nu e o poveste discursivã, cu un fir narativ prezentat clar, ci o îmbinare de cadre. Am ales sã adun la un loc aceste cadre mai mult din dorința de a nu le pierde, pentru cã reprezintã o parte din mine, reprezintã mãrturia și certitudinea a ceea ce am trãit și simțit.”

Cum poți cumpăra cartea

Cartea „India Darshan” are 368 pagini (dintre care 32 cu fotografii color). Format 13/20 cm, broșată.
O puteți comanda printr-un email la iulia.nalatan[@]gmail.com la prețul de 35 lei (taxele poștale sunt incluse).

Cartea se mai poate comanda și direct de la editura Cununi de Stele.